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어제 공부한 Ray marching 코드
노이즈가 적용된 평면과 구(Sphere)를 그렸다. -
Ray Marching Distance Fields in Real-time on WebGL
이 페이지에 잘 정리되어 있고 이 페이지에 정리된 링크들을 옮겨본다. -
modeling with distance functions
http://www.iquilezles.org/www/articles/distfunctions/distfunctions.htm -
Iñigo Quilez, “Rendering Worlds with Two Triangles”
http://www.iquilezles.org/www/material/nvscene2008/rwwtt.pdf -
Iñigo Quilez, Distance Functions
http://www.iquilezles.org/www/articles/distfunctions/distfunctions.htm
구 이외에 다른 모델을 그릴 수 있는 distance펑션들이 정리되어 있다.
http://www.iquilezles.org/www/articles/menger/menger.htm -
GPU Ray Marching with Distance Fields
http://www.mazapan.se/news/2010/07/15/gpu-ray-marching-with-distance-fields/ -
Per-Pixel Displacement Mapping with Distance Functions
http://http.developer.nvidia.com/GPUGems2/gpugems2_chapter08.html -
D.J. Sandin, others, “Ray Tracing Deterministic 3-D Fractals”
http://graphics.cs.illinois.edu/sites/graphics.dev.engr.illinois.edu/files/rtqjs.pdf